wiślij sms o tresci WNIOSEK na 7393 (3.69 zł za sms)
 

Opieka Chojna

top feature image

Opieka Chojna

Choć z wiekiem mózg się starzeje, nie świadczy to zupełnie, iż nie ważna tegoż procesu spowolnić. Ale z lat mówią, że działa jako mięsień. Jeżeli wtedy będziemy uczyć swoje umysły, z pełnym prawdopodobieństwem starość będzie dla nas łaskawsza.

Opieka Dobra

Mózg dojrzewa dłużej, niż myślisz

Według odkryć naukowców mózg wcale nie osiąga dojrzałości, gdy wchodzimy w dorosłość. Może zatem w wieku 50 lat jest u progu własnych szans! A na przypadek jego cecha odpowiedzialna za sposób sugerowania się działa tak tylko ok. 67 roku bycia.

Cholesterol OFF
Cholesterol OFF

Jasne, z wiekiem bardzo się nam uczyć i opinia płata figle. Jednak ogólnie prawda wygląda tak, że mózg starzeje się później niż nowe „większości” polskiego układu. I my możemy o niego uważać, aby zapobiec oznakom demencji lub choćby ją ograniczyć.

Zobacz również pożyczka filarum

To aktorzy, naukowcy i profesorowie, aktywni zawodowo chociażby w wieku emerytalnym, zwykle cieszą się sprawniejszym umysłem niż ogół społeczeństwa. Toż nie przypadek. Kształtowanie się, mienie innych sytuacji toż najodpowiedniejsze ćwiczenia dla mózgu. Ale znajdzie się ich daleko dobrze.
Poznaj zadania oraz dietę dla mózgu

Niemal zabójcze dla umysłu są rutyna, powtarzalność, bezczynność. Nie radzi się długiego oglądania telewizji, to dodatkowo rozleniwia nasze umysły. Ten piękny organ trzeba stymulować, grając np. w Sudoku, rozwiązując rebusy, robiąc i zapamiętując wiersze. To więc tak niezłym pomysłem składa się znajomość języków obcych czy zarejestrowanie się na uniwersytet trzeciego wieku. Choć naukę przyjmuje się obecnie nie tak sprawnie jak kiedyś, potrzeba to uważać nie jako cel tenże w sobie, ale jak prowadzenie czegoś pysznego dla polskiego mózgu.

Ważne i, by dać sobie dawkę ruchu, bo – jak podkreślają – w czystym ciele zdrowy duch. Aktywność fizyczna dotlenia mózg, a tenże wykorzystuje podobno aż 20% wprowadzanego do systemu tlenu! Dlatego spacery, nordic walking czy golf robią się zbawienne dla starszych.

Warto także zadbać o relaks. Sen sprawia, że mózg wypoczywa, dzięki czemu dokładnie później funkcjonuje. Na zdrowszą formę snu sprawia nie tylko ruch, lecz i ogólny spokój ducha. Może wtedy o pomyśleć techniki relaksacyjne lub ziółka przed zaśnięciem?

Nie bez znaczenia okazuje się również dieta. Za najatrakcyjniejszą dla zdrowia uchodzi śródziemnomorska, czyli można w warzywa oraz produkty. Mózg kocha zdrowe, złożone węglowodany – czyli kasze i pełnoziarniste pieczywo. Lubi proteiny i delikatne tłuszcze – lub nie tłuszcze trans, w które obfitują frytki, chipsy, a nawet margaryna! Z witamin oraz minerałów oddaje się dietę możną w witaminy z linie B, a ponadto przeciwutleniacze takie jak A, C, E oraz żelazo. Nie ważna zapomnieć o kwasach omega-3, które znajdziemy m.in. w rybach zaś w poszczególnych olejach, oliwie i siemieniu lnianym. Przy okazji siemię dobrze robi na perystaltykę jelit. Do diety warto również włączyć orzechy.

Co ważne, ta dieta jest światowa – to po prostu samo zdrowie dla każdego w wszystkim wieku. Im szybciej zaczniemy się racjonalnie odżywiać, tym dokładnie dla polskiego układu, w obecnym dodatkowo mózgu.
Na co warto postawić, żeby być dobry umysł?

Jeżeli planujesz się cieszyć dobrym zdrowiem, nie tylko fizycznym, pamiętaj o nasz umysł, zanim dotrzesz na emeryturę. W Twoim byciu nie powinno zabraknąć sportu, ćwiczeń intelektualnych i odpowiednio zbilansowanej diety. Ale lepiej zapobiegać, niż leczyć, prawda?
Prosenior
Artykuł został przygotowany przez Seniorzy oferującą rzecz jako opiekunka, opiekun osób starszych w Niemczech.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Post navigation

  Next Post :